tisdag 9 juni 2009

Jag läste en persons blogg idag och ett oanat vrede välde upp i mig.
Det var inte mot skrivande person i fråga utan den som håller henne fången.

Jag kan hans trix. Jag kan föreställa mig hans ord för att få henne att tänka och känna som hon gör.
Hur han får det att bli hennes problem när det är han som är det enda problemet här i livet för allt och alla.
Han ser till att isolera henne från alla som bryr sig. Hon är bäst när hon är ensam och svag.
Kommer hon i närheten av någon av dem som älskar henne pratar han säkert skit om dem i timtal efteråt.
Ska hon träffa någon sätter jag min arm i pant att han hör av sig MINST 10gånger på en timme.

Det är jobbigt att läsa och veta att jag kan allt det där han gör utantill.
Hon kanske inte ens kan ta det till sig och blir arg på mig, men jag har varit där.
Säga vad man vill, men JAG vet vad jag säger.

Du kan bli arg på mig. Du kan svära, skrika och gråta på mig, men jag har rätt och om inte nu så en dag kommer du veta det du med.
Det tog mig 2,5år att inse sanningen. Det kan ta kortare eller längre tid för dig, men jag hoppas du vaknar.
Du och dina närmaste lider!
Du kanske inte vet om det, men det är sanningen.
Vi spelar ett spel för DIN skull, men vi lider!
Du kan påstå att du mår bra. Det tror du säkert du gör, men sätt dig och se in i dig själv ett tag. Hur mår du??
Jag vet alldeles för mycket om det där. Been there du vet!
De tårar vi spiller är inte på grund av dig. Det är för dig vi gråter. För den tid du kommer känna att du förlorat.
För de dagar vi inte får se dig. Få ha dig hos oss.
Vi saknar dig och jag vet att detta kanske framkallar tårar hos dig.
Det är inte meningen.
Du ska bara veta att jag älskar dig och finns alltid för dig!

Det är dags att vakna nu!
Varningsklockan har ringt ett tag.
Hör du den inte?

1 kommentar:

Malin sa...

Oj oj oj vad bra skrivet. Där satt du verkligen huvudet på spiken!

Ses imorgon!

Stora kramen