söndag 7 juni 2009

Jag har haft the best helg ever!

I fredags var det lugnt och skönt. Jag och J köpte kebab och skule äta. Av någon anledning var såsen så fruktansvrt stark denna gång så ingen av oss klarade av att äta upp maten. Jimmy kom till undsättning och åt upp det vi inte klarade.
sedan såg vi en film, The Unborn. Läskig som attans. Barn i skräckfilmer är läskigt.

I lördags var det årliga brännbollsturneringen i Ångest.
Jag fick frågan i torsdagskväll om jag kunde ställa upp och vara med. Okej då. Brännboll är roligt så det kunde jag.
som sagt. På lördag morgon 09.30 var match nummer ett. Vi förlorade mot ett gäng utklädda till brats.
Jag hade tänkt mig att vi skulle spela två matcher och sedan kunna åka hem.
Nu vann vi match nummer två och hade bäst poäng som innelag så vi gick vidare.
Vi spelade och vann ännu en match och helt plötsligt var vi i åttondelsfinal.
Vi spelade smart, säkert och rktigt bra.
När vi i åttondelsfinalen hade sista slagare så orkade jag egentligen inte springa längre- Bättre att vara safe tänkte jag.
Min bror skriker då- SPRING!!!! och jag gör det.
Springer som en dåre. Allt vad jag orkar.
Jag ser då att andra lagets brännare är på väg att springa rakt in i mig så jag tar ett steg åt sidan och lyckas då köra skospetsen i marken och faller.
Känner direkt att detta gick inte bra.
slog i benet först med hög fart. Känns som hela benet har exploderat.
Jag ligger kvar och kan inte röra mig.
Mina lagkompisar kommer fram och tittar. beet antar snabbt en smurfaktig blåfärg och det gör ont som bara den.
Benet kommer i högläge och kyls ner.
Jag kan röra tårna, men det gör riktigt ont i vaden.
En gaslinda kommer på och mer kylning.
Vi vann matchen, men för mig slutar dagen där.
En muskel hade fått en rktig smäll och benet svullnade upp ordentligt.
Nu var det lite kris. Vi var bara det exakta minimum antalet i vårt lag och jag kunde inte springa en milimeter till.
som tur var kunde en annan tjej hoppa in.
Laget spelade vidare och vet ni vad. Innan det var klart hade vi kommit tvåa i tävlingen.
av 58 lag var vi näst bäst!
Vi fick en stoooor korg med mycket frukt och mat i.
Hejja hejja!

På kvällen skulle det vara festligheter, men mitt ben var inte på humör och inte jag heller så jag stannade hemma på mys och film.

idag har det varit konfirmation. Min kusinunge konfirmerades minsann. det bjöds på fika eteråt.
så bar det hemåt och L, Ö och lilla M kom hit och vi grillade en hel massa.

Nu är jag mätt, trött och lycklig.

Hej så länge!

Inga kommentarer: