lördag 15 november 2008

Igår hade jag en ganska bra dag.
Jag skäms över att jag inte känner att jag haft riktigt bra koll på jobbet, men igår kändes det ändå riktigt bra.
Störde mig på att någon skulle tala om för mig vad som är rätt och fel, men eftersom jag vet att hon vill nog inget illa egentligen så lät jag det bara rinna av.
Slutade vid 14, gick hem och somnade som en sten. Hej och hå. Vaknade tre timmar senare av att det hade ringt på min mobil.
Det var L som informerade om att de var på väg till mig nu. Oj, bråttom blev det att vakna till och se lagom pigg ut när de kom.
Vi satte oss och tog det lugnt i soffan en stund innan det blev den där obligatoriska halvstressen för att komma i tid till mammas överraskningsfest!
Alla var samlade hos moster och vi väntade i mörkret på att hon skulle komma. Det är alltid lika spännande att se ansiktsuttrycket på den man överraskar.
Hon blev glad när vi hoppade fram och skrek KALAS! och sjöng. Ja, må hon leva.
Vi åt supergod middag och helt fantastisk tårta.
M var så trött på slutet att han bara låg på golvet och halvsov. Vi åkte hem och jag nattade lilleman. L, Ö och jag parkerade oss i soffan och tittade på tv.
Eftersom jag och L har ganska exakt lika mat och sovklockor så snarkade vi inom 20minuter.
01,30 bytte vi sovplats. Jag skulle sova med M så jag kunde ta hand om honom morgonen efter.
PappaÖ skulle bara gå in och krama godnatt vilket resulterade i att lillen vaknade.
Jag arbetade fram till 03,15 att få honom att somna igen. Det slutade med att jag satt upp i sängen och han sov i mina armar. Jag älskar den lilla ungen så jag förlåt honom för allt strul ganska direkt när hans lilla huvud vilade på min axel.
Sedan sov han och jag fram till 08,30.
Vi har haft en äkta slappdag med tv och mys tillsammans.
Nu är jag nyduschad och ska bege mig till min namne J och vi ska oxå ha ÄKTA myskväll med pizza, godis och stjärnor på is.
Ibland är det underbart att finnas.

Inga kommentarer: