tisdag 30 mars 2010

Det är tungt idag.
Jag började må dåligt redan igår. Känna att gråten satt i halsen och att allt kändes värdelöst.
Man känner sig som en elefant, man känner sig ful och man känner sig totalt värdelöst.
Det kändes bättre ett tag igår, men imorse var det här igen. Jag känner mig rent ut sagt sjuk. Jag vill inget annat än att krypa ihop under en sten och gråta, gömma mig och inte komma fram igen förrän det onda försvinner.
Jag vet att jag egentligen inte har någon anledning att känna mig så, men kan man styra hur saker och ting känns?
Jag kan heller inte se någon anledning till att Jocke skall vilja ha mig. En gammal, kvartsdepresseiv, överviktig och ful val. När jag har dessa dagar är jag säker på att han ska komma på att han gjort ett misstag. han som kan få vem han vill kan inte vilja stanna med en sån som jag.
Det värker i mitt lilla hjärta och det blir jobbigt att andas, men vad ska man göra?
Ge sig själv en käftsmäll och intala sig själv hur fel man tänker?
JO, jag har prövat (inte käftsmällen, men att resonera med mig själv), det gick sådär.
Nä, man får helt enkelt vänta ut det. Försöka hålla tårar instängd och dumma tankar borta.
Jag vet ju att det snart kommer gå över, men de dagar tankarna och känslorna är här är det jobbigt att finnas.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kom ihåg att jag alltid finns vid din sida, alla dagar(även dom dåliga) Å vi tycker ju om dig för den du är,världens BÄSTA Jennie!!
Kramar från Linda å alla grabbarna

Malin sa...

Bort med dom dumma tankarna! We love ya! Kramisar från Partebo

Jenny sa...

Ja bort med dum-tankarna! Alla har vi våra dåliga dagar... Kram på dig!

Anonym sa...

Skickar världens största påskkram till både dig och lillebror! Varför han vill ha dig? Jo, för att han ser det vi andra ser: En öppen, positiv, glad, framåt och go tjej förstås! Har väldigt lätt att förstå att han fallit för dig! Upp med hakan :-) (fast jag vet, dåliga dagar är inge skoj!) Ha en mysig påsk! Vi måste ses igen nåt! Kram Jennie

Gina sa...

Stora efterskottspåskkramar till världens bästa Jennie=D<3