söndag 21 mars 2010

Jag sitter här och läser andras bloggar och kommer fram till att ibland saknar jag att bo i en stad.
När man bor på landet kan man inte beställa mat hem till dörren, man kan inte äta donkenfrukost när man vill, man kan inte handla någonting, någonstans efter21 och allt utom lilla Ica är stängt på söndagar.
Jag kan sakna det där med att äta ute, kunna få maten körd till dörren, gå i affärer alla dagar i veckan och att jag kan komma på mitt i natten att jag är sugen på något och faktiskt kunna gå och köpa det också.
Men det finns en stor, gigantisk fördel med att bo här också. Jag bor helt fantastiskt, det är tyst här (i Stockholm var det aldrig tyst), min familj bor här, jag älskar att jobba här och detta är ett perfekt ställe att låta mina barn växa upp. Jag har en egen gräsmatta och jag vågar låta mina barn ara ute ensam och leka på gården.
Ja, det finns både för- och nackdelar med allt. Fast landet vinner nog ändå.

Idag ska jag nog inte göra så mycket. Ska fråga Jocke om vi ska baka något kanske. Skulle vilja äta en riktig mysmiddag också. Med levande ljus och hela kittet. Det får bli Jockes namnsdagspresent (han hade namnsdag igår, men då köpte jag inget. Kom dock ihåg att säga grattis).
Vi får se vad som händer.

Hej så länge!

Inga kommentarer: