söndag 4 april 2010

Påsken är här!
Har inte gjort så mycket.
På långfredagen skulle jag vara med bror och ett helt gäng ute på isen. Vi anglade och jag drack rosa panter.
Redan eftertvå timmar började jag längta hem efter Jocke och ville inte vara kvar. Efter en timme till var jag lite kall om fötterna och tog tillfället i akt att få åka hem.
Jag har insett att jag hellre ligger hemma som en tråktant och myser med Jocke än att gå ut på party. Jag lyckades inte ens bli berusad på de timmar jag var ute.
Ett big failure,. Fast å andra sidan. Är det så viktigt att bli på fyllstret då? Man skulle ju faktiskt bara kunna vara med och ha roligt. Men då har vi ju mig då som lider av en (ja, man kan rent av säga) besatthet. Jag vet att jag måste jobba bort den i viss mån i alla fall. Ändå klarar jag bättre av att han åker bort än att jag själv gör det.
Ja, som sagt.
LÅngfredagen blev några timmar på sjön, sedan var jag och JOcke barnvakt till lilla Fanny. Vi åt middag, bastade, drack milkshake och tittade på Amigo.
På påskafton hade påskharen varit på besök. 06,20 var Fanny uppe och letade reda på sitt påskägg. Oj, va lycklig hon var.
Påskafton spenderade vi hemma med Linda, Örjan, deras pojkar, Fanny och grannantjejen. Alla ungar (utom Milian) lekte och flängde runt i hela huset. Jag och Linda åt lunch med Fanny och Melvin och sedan var det full fart igen.
Vi blev bjudna på middag hos svärmor och Kaj.
Hemma igen var det soffläge och mys för hela slanten. Bara vi två och en godisskål.
Idag är det påskdagen och vi ska inte göra något speciellt på hela dagen tror jag. Plocka lite och tvätta. På eftermiddagen ska vi grilla hos min mamma och pappa.
Mmmm. Så ser min påsk ut so far.
Hoppas alla ni har en underbar påsk!

Hej så länge!

Inga kommentarer: