tisdag 13 april 2010

I helgen var jag som sagt i fjällen.
Det var mycket trevligt.
PÅ fredagen var det upp tidigt och packa väskan.
Vid 8 var vi på väg mot våra fjäll.
Resan dit gick smärtfritt och framme var vi cirka 3 timmar senare.
Fredagen var ändå ganska lugn och skön. Vi var ute en stund och lekte i snön, sedan var det tidig middag och kvällen avslutades med Så ska det låta.
Lördagmorgon var jag och Fanny uppe först. Vi tittade på barnprogram och myste i soffan.
Efter frukost fixades det varm oboy i termos och smörgåsar med ost och skinka. Sedan var det dags att ta skotern ner till sjön.
Solen sken hela dagen. Det blåste, men vädret var så underbart.Jag satt hela dagen och tillbad solen med en pimpelsticka i handen.
5 timmar senare när vi begav oss hemåt sved det lite i skinnet på näsan. Då vädret varit gynnsamt hela dagen hade snön blivit mindre gynnsam för skoteråkning. NÄr vi nästan var framme i stugan skar vi igenom snön och satt sedan fastlimmad.
Vi skottade, lyfte och bar 350kg skoter åt alla möjliga håll. Till slut vände vi den genom kroppsstyrka och lämnade den en liten bit utanför stugan. Det var ändå omöjligt att köra den någonstans.
Sista dagen bestämde jag och Fanny oss för att vi skulle minsann åka slalom.
Det var första gången för Fanny och 10år sedan sist för mig.
Vi hyrde skidor och köpte ett liftkort sedan var det dags.
Fanny nötte barnbacken första timmen och var oerhört duktig. PÅ den timmen lärde hon sig att åka lilla liften själv och ta sig ner helt på egen hand. Jag hejjade på allt jag kunde och hon sken som en sol hela tiden.
Vi prövade på stora backen två gånger också och hej vad det gick där med.
Jag hann med att göra två egna åk också. Det gjorde ont nästan överallt på grund av ovana, men hej vad roligt det var!
Väl hemma igen var man ganska mör i hela kroppen, men det var en trevlig och rolig helg!
NU är det bara tre veckor kvar till After Ski 1000 och det ska vi ju också vara med på.
Jag hjärtar fjällen!

Inga kommentarer: