onsdag 28 april 2010

Idag känner jag mig vuxen.
Jag har kommit till insikt.
Jag är den människan som anser att jag kan minsann hinna med allting utan problem, men idag har jag insett att, nej detta kommer jag inte klara av.

Imorse slog jag upp mina två blå kvart i 5. Då hade jag sovit klart och det var bara att stiga upp.
Hela dagen idag på skolan har vi en Friendsdag. Aktiviteter hela dagen utan uppehåll. Jag och Bettan är ansvarig för F-5 så man måste vara alert.
13,45 har jag fått tid hos Dr Mugg för att kolla på ett födelsemärke som inte ser ut som det ska, plus att jag ska få ut allergimedicin och ta lite prover.
Hej och hå!
Sedan är det raka vägen tillbaka till skolan för att sätta sig två timmar på en överlämningskonferens.
Tre snabba andetag senare ska jag så frakta mig till Ånget för att vara med på en föreläsning mellan 18-20 så snabbt in i bilen och hem igen för att byta av Jocke som är hemma med Fanny. Han åker på jobbet och jag däckar någonstans i hallen (för jag orkar nog inte fram till sängen).
Någonstans där skulle det varit trevligt med lunch eller middag, men i detta nu finns inget sådant inplanerat.

Det är nu jag ska vara vuxen. Detta kommer jag inte mäkta med. Så är det bara.
Jag ska därför försöka tacka nej till föreläsningen ikväll. Jag kommer inte hinna.
Har man varit ute och lekt och aktiverat sig hela dagen vill man gärna få komma hem, duscha, äta lite middag och sedan kanske bara falla i koma i soffan.
Jag har även lagt min förhoppning på att svärmor förser mig med middag idag efter konferensen. Jag håller tummarna att hon har en potatis eller makaron över till lilla mig.

Nu är det dags att börja arbetsdagen.
Hej så länge!

Inga kommentarer: