onsdag 26 januari 2011

Just nu sitter jag med en sovande bebis på min mage.
Det är allt bra mysigt det.
Han har haft sin symfoni för mormor idag. Jag åkte dit efter att jag varit på jobbet och firat en arbetskamrat som fyllt år.
Jag lämnade över lilleman och gick och la mig på deras soffa. Sov en halvtimme innan mamma väckte mig och sa att de skulle äta och det verkade som Viggo också var matsugen.
Idag har han ätit varannan timme sedan 05 i morse.
När mormor och morfar ätit tog hon över igen och jag fick ligga och titta på tv en stund.
Symfonin startade där efter 18 och lilleman var jätteledsen. Mormor bar och guppade och vyssjade. Jag matade emellanåt. Napp funkar inte alls när han är hungrig. Är han bara arg eller har magont så tröstar den bra, men inte som matersättare.
Vid 21 åkte vi hem igen och bytte till pyjamas och satte oss i soffan. Han var ledsen en stund då med, men jag kämpade på med napp och vyssjning. Så plötsligt somnade han. Nu vågar jag inte lägga bort honom innan det är dags för sista kvällsmålet för natten. Tänkte försöka hålla ut matningen till 23 i alla fall. Han sover ju ändå 5-5,5 timme på natten. Är alltid skönt ju längre han sover på morgonen.
Sista målet får han tutte plus ersättning numer.
Det fick han även igår kväll. När han vaknade imorse och var hungrig var mina bröst stenhårda och alldeles knöliga. Jag lovar, det sprutade mjölk ur dem.

Imorgon ska vi åka till sjukhuset för fotografering till tidningen och lite kort som vi sedan ska förstora.
Jag hoppas lilleman vill vara vaken såpass att man får se ögonen på korten. Det är ju alltid svårt när de är såhär små att veta deras vakentider. De kan vara lite när som helst.
Men imorgon hoppas jag att hans vakentid är mellan 12-13!

Annars är det ganska lugnt här hemma. Dagarna flyter på. Man lär sig känna igen de olika ljuden som kommer. När han är hungrig, när han är blöt i blöjan och när han har ont i magen. En bebis är en spännande filur. Kan kommunicera med mamman utan ljud.
Mamman är inte fy skam hon heller som lär sig känna igen ljud och vad de betyder.

Nä nu väntar vi på att pappan ska komma hem. Jag vill ha fika!

Hej så länge!

Inga kommentarer: