fredag 14 januari 2011

Det händer inte så mycket i Jennie-land idag.
Jag städade bort julen igår så nu är det sådär konstigt tomt i hela huset. Man vet inte riktigt vad som stod överallt innan man julpyntade, men något verkar fattas.
Har kommit fram till att jag nog ställer alldeles för stora krav på min lilla son.
Jag tycker det är konstigt att han inte flinar ännu och att han inte orkar hålla upp huvudet så mycket.
Det finns en förklaring till min oro, men den är så lång att förklara så den tar jag en annan dag.
I måndags var jag i S-vall och hälsade på Linda med familj. Då fick jag sätta mig och läsa i Melvins bebis-bok. Det var skönt att läsa att han inte heller log när han var fem veckor. Våra pojkar är ju ändå ett antal veckor för tidiga så de är ju egentligen före sin tid om de ler nu.
Viggo kan faktiskt hålla huvudet uppe helt på egen hand redan och kan ligga på mage och vända huvudet åt både höger och vänster. Det har han kunnat i tre veckor redan så han är jätteduktig.

Äter gör han med. Så det är galet. Varje vecka vi varit och vägt honom nu har han gått upp 350gram.
Igår vägde han 3910gram och var 53.5cm lång.
Med tanke på hur mycket han äter och hur ofta har det lett till att i slutet av dagen är min mat slut. Han tuttar och tuttar, men blir inte mätt. Jag sinar inte, men det kommer för lite helt enkelt. Igår grät han i nästan två timmar och tuttade för att bli mätt.
Idag är det vi som köper ersättning och ser om det behövs ikväll. I så fall får han en liten skvätt av det så hoppas vi han blir nöjd och mätt och sover lite längre än bara ett par timmar.

Idag har jag bestämt att jag och Viggo ska inte göra så mycket. Just nu sover han och jag har läst studentlitteratur. På tisdag är det dags att åka ner till Uppsala för första gången. Jag tror det kommer gå bra eftersom jag har världens bästa mamma som följer med och barnvaktar medan jag har lektion. Utan henne hade jag inte kunnat studera nu.
Sedan är jag nog inte så bra på att vara BARA mammaledig. Jag står med en fot i jobbet ändå har jag insett.
Den 24:e ska jag vara med på jobbet när vi arbetar med fritids gentemot den nya skolplanen. Den 25 februari ska jag vara med på en heldags utbildning i konflikthantering. Viggo får vara med såklart.
Ja, sådan är jag. Tycka vad man vill om det.

Nu har lilleman vaknat så vi ska ta och äta lite.

Hej så länge!

Inga kommentarer: