tisdag 11 januari 2011

Innan jag blev med barn sa jag till mig själv att jag skulle inte bli en sådan som BARA skrev om sitt barn och hej och hå och massa gulligt med rosa hjärtan.
Nu har jag kommit fram till att det är ganska svårt att skriva om något annat än sitt barn med tanke på att det är just nu det enda som tar upp min vakna tid.
Vad jag däremot kan stå fast vid är att jag inte måste tala om för allt och alla vad lycklig jag är och att det finns inga problem i hela världen och finns det problem så ursäktar man det med frasen. "Men det är det värt för jag älskar mitt barn".
Alla dessa fraser och ursäkter är väl självklara eller?
Alla älskar väl sitt barn mer än livet självt och det är väl klart att alla problem är värt besväret för den man älskar, fast just när man är uppe i problemen känns det apa.
Jag kanske kommer omvärdera även detta senare, men jag kommer inte skriva så mycket om att han är världens finaste och allt det där. Jag sparar det ett tag till!

Jaja. Nog om det.

Det blir inte så ofta jag hinner blogga nu, men då jag kan kommer jag göra det.
När Jocke har börjat jobba igen så går båda mina händer till att bära på Viggo.
Med tanke på att han är väldigt missnöjd med att ligga i sin egen säng på dagarna. Han vill inte alls sova ensam. Får han bara ligga i knät så är det bra, men det beror nog på hans lilla mage.
Han ligger och gnyr, tar i och gråter för att det gör ont.
Vi kör med Minifom och jag vet inte om det funkar. Han gnyr lika mycket ändå.
Nu har han faktiskt sovit 5 timmar i sträck två nätter i rad och gissa om det är skönt. Man har en annan ork på dagarna när man själv fått sova mer än 1,5 timme sammanhängande.
Man får se fram emot när det släpper helt enkelt. Både för hans och vår skull.

Idag har jag varit på jobbet och fått lite bokplast. Är duktig och fyller i bebisboken så ofta jag kan. Nu ska jag sätta fast hans id-band från sjukhuset i boken och då gick det inte att limma in ås jag fäster med bokplast. Smart av mig!
Ska även limma in UL-bild i boken.
Åkte även upp på apoteket och skulle beställa mer vitaminer till Viggo. När jag kom upp hade jag såklart tagit med fel recept upp. Suck. Av två möjliga valde jag fel.

Ikväll ska jag och Viggo ha mys. Först ska han få leka naken i sitt nya baby-gym (med handduk som skydd såklart) och sedan ska jag se på säsong två av True Blood och vänta på att Jocke ska komma hem från jobbet.

Hej så länge!

4 kommentarer:

Jenny sa...

han vill inte sussa i vagnen inne på dagarna heller? eller på soffan? Men ni har nog testat de mesta skulle jag tro.. :)

Kram!

T e s s i. sa...

har du testat fått tips om sempersmagdropar? dem behöver man bara ta 1gång per dag och inte innan varje matning som med minifomen...

lycka till med lilla ajajmagen

Jennie sa...

Hej!

jenny sa...

Milton va likadan så där i början, vaknade på en gång när man var ute och gick om man stannade.. Han va oxå "bökig" att få att sova själv minns jag. Skulle tro att det blir bättre ju äldre han blir, men vet hur frustrerande det kan vara :/ Skönt att han sover nätterna iaf :D

Kramm