tisdag 25 januari 2011

Jag har en bebis som tycker om att snutta hellre än äta.
Han vaknar och är hungrig och så ska jag amma. DÅ ligger han och äter ur ena tutten och sedan somnar han. Jag försöker rapa, klä av alla kläder, klappa och massera händer och fötter, men icke att han vill vakna och äta klart. Detta resulterar i att han är bara mätt någon timme och sedan vill han äta igen. Han äter ofta och det är nog inte så lite han får i sig för när kvällen närmar sig börjar det bli mindre och mindre mat till lilleman. Han blir arg och skriker och är ledsen. Han tuttar, gråter och tuttar och gråter. För någon dag sedan höll detta på i tre timmar. Jag försökte på alla vis att få min son nöjd och glad, men det gick bara inte. När tre timmar passerat var jag så trött att jag ringde min mamma som fick komma och bära och vyssja en stund medan jag fick gå på toa och när Jocke kom hem från jobbet fick vi sitta ner tillsammans och fika.
Nu har vi börjat ge lilleman ett mål ersättning på kvällen och nu blir han nöjd och sover jättebra på kvällen och natten. Minst fem timmar har han nu sovit två nätter i rad. Hejja hejja!

Nu till något MYCKET roligare. Viggo har kommit på hur man ler. Han ligger och studerar mig när jag pratar med honom och så plötsligt så flinar han så tandköttet kommer fram. Det är roligt och man blir glad själv. Han gör det inte allt för ofta, men gärna på morgonen när han är mätt och utvilad.

Det går framåt här och det tycker jag är roligt. Nu ska vi klä på oss och ta en liten kvällsprommenad innan det är dags för mat igen.

Hej så länge!

Inga kommentarer: