måndag 17 januari 2011

Idag har vi varit på sjukhuset på synkontroll.
Det var inget fel på Viggos syn vad doktorn kunde se.
Lilleman var arg när doktorn skulle titta i ögonen. Ville inte alls. Doktorn frågade om jag kunde tänka mig att amma honom medan hon undersökte. Jo, det kunde jag väl, så det var bara att plocka fram tutten och börja amma. Samtidigt hade jag en doktor som hängde över axeln och öppnade ögonen på Viggo. Han protesterade inte alls lika mycket.
Det var skönt att kunna lägga ännu ett test bakom sig och veta att det var okej.

Efter besöket skulle vi åka och äta. På vägen mötte vi Linda som var på väg från jobbet. Vi tog henne med oss och åkte till Donken. Efter maten körde vi henne hem och åkte själv hem till oss.
Hemma igen var det dags att byta blöja. Jag tog på mig uppgiften och tog av den gamal blöjan och tvättade. När jag så skulle sätta dit den nya blöjan exploderade det bak i Viggos rumpa. Det sprutade bajs bokstavligt talat.Det blev bajs på mig, på golvet, på väggen, ja överallt. Att det kunde komma så mycket ur en så liten med en sådan fart. Som avslutning kissade han en stor pöl på skötbordet som rann på hans kläder.
Lilleman var arg som ett bi och skrek. Jag försökte skynda mig att få av mig mina kläder och torka honom ren. Jag fick bajs på armarna när tröjan åkte av, men det var inte så mycket.
När jag var avtorkad och bebis lika så förflyttade vi oss till en filt i vardagsrummet och fick på ny ren blöja och rena kläder.
Jocke fick skura badrummets väggar och golv samt mina halsband som också blivit sprutade med bajs.
Bedömt 45sekunder efter att blöjan kommit på, sket han igen ett fullt lass så det blev till att byta igen. Denna gång utan bajsmissöden.
Efter denna pers var jag och Viggo trötta så vi sov två timmar medan Jocke spelade lite spel.

Det händer mycket när man byter blöja!

4 kommentarer:

malin sa...

hahahaha hejja Viggo!

jenny sa...

:D

Gina sa...

Ett riktigt äventyr att byta blöja verkar det som, hahaha =)

Linda 2M:s mamma sa...

Tack för den mysiga McDonalds daten :)