torsdag 25 februari 2010

Idag har jag varit lite duktig i alla fall.
Jag har pluggat och läst.

Har haft stor sömnbristpå grund av ekoniomibekymmer.
Eftersom jag har börjat plugga så arbetar jag bara halvtid nu. Jag får dock bidrag genom Lärarlyftet vilket skall göra att jag ändå får ut 90% av min lön.

Frööa månaden funderade jag då det inte fanns i min lönespec avdrag för detta. Jag frågade min chef och hon sa att det inte skulle synas eftersom detta skedde på automatik. Okej tänkte jag och funderade inte mer på det.
Denna månad när jag tittar på lönespecen finns det inskrivet avdrag för lärarlytet TVÅ GÅNGER!!!!
Jag höll på att smälla av. Jo, men det är sant. De hade inte dragit förra månaden för att någon slö människa inte skickat in mina poapper i tid utan nu blir det dubbla avdrag denna månad istället.
Yay och hejja hejja!
Detta gjorde att när alla räkningar är inlagda och dragna har jag max 1500kronor kvar på mitt konto som skall gälla hela månaden.
Jag visste inte hur mycket lön Jocke ksulle få heller eftersom han bara får betalt för två veckor på SJ.
Jag fick flytta fram min resa till Ullared, boka om min klipptid och börja pussla som bara den för att se om jag skulle få råd att köpa tågbiljetter till Uppsala.

Så igår kom lönespecen för Jocke från SJ och det blev lite ljusare i min mörka tunnel.
Vi kommer inte behöva gå på knä denna månad. Det kommer nog att lösa sig. Jag blev så glad över detta att jag nästan grät en skvätt.
Det känns så skönt att vi båda har ett jobb som faktiskt ger inkomst.
Eftersom Jocke bara vikat till sin lön tidigare är ju detta som att vara miljonär.
Vi har aldrig blivit utan slantar, men nu behöver man kanske inte ha ont i magen nästa gång räkningarna kommer.

Hejja Hejja!!

Inga kommentarer: