tisdag 19 oktober 2010

Måste börja skriva i rätt ordning här tror jag.
Vi backar till lördag.
Jenny hade fått ett erbjudande att vara "Modell för en dag" och fick även ta med sig några vänner. Hon var så underbar så hon frågade mig. Jag sa ja direkt såklert!
På lördag morgon åkte så jag, Jenny, Caroline (hennes syster) och Birgitta(Jennys mamma som agerade barnvakt under dagen) mot S.vall.
Klockan 11 skulle vi vara där.
När vi kom fram fick vi sitta och vänta ganska länge innan vi fick komma till sminket. Blev sådär halvnöjd måste jag säga. Vi gick ill och med tillbaka alla tre och fick be om mer mascara då den i fått inte syntes alls.
Efter ytterligare en halvlång väntan fick vi börja vår fotografering.
Det var superskoj. Ganska svårt dock att göra en massa poser och sedan se bra ut också. Jag kände mig oerhört tjock ibland när jag skulle sitta på saker och dra upp benen. Hejja. Syns nästan på ett svart/vitt kort att huvudet håller på att explodera. Men jag fick även ta några specifika kort på lilla magaisen och de blev jätte fina!
När fotograferingen var klart fick vi sätta oss vid en dator och titta igenom bilderna, välja ut vilka vi skulle ha och sedan få dem utbrända.
Jag hade tänkt köpa 5 kort. Jag valde och vrakade bland de 45 bilder de tagit. Tyckte jag hade gallrat ur bra. Tittade så och hade 28bilder kvar.. Jösses!
Nej, det slutade helt enkelt med att jag köpte alla bilderna. Dyrt så det svindlar, men sannorlikheten att man kommer göra något liknande igen är minimal. Jag är nöjd att jag köpte alla för nu älskar jag att titta på dem. Att till och med jag kan bli bra på kort ibland.
Här är några av korten:















1 kommentar:

T e s s i. sa...

så snygg såååå!!!