tisdag 19 oktober 2010

Igår var jag och Jocke till BM igen.
Jag tycker det är så mysigt att vara där. Det är tyst, lungt och bara mysigt allting.
Jag fick väga mig och min totala viktökning under denna graviditet är nu uppe i 4,2kg.
Jag fick ta blodprov som ska skickas för att bestämma blodgrupp.
Blodtrycket var bra och lika så blodsockret. Blodvärdet hade sjunkit som bara den, men jag slipper äta järn om jag jobbar på med att få i mig järn på egen hand.
Mina problem med händerna kvarstår och blir värre.
BM sa åt mig att kontakta arbetsterapeuten som finns på vårdcentralen så ska jag få prova ut stödskenor som ska kunna hjälpa mig att slipp aha så ont på nätterna.
Till sist fick vi lyssna på lilla hjärtat och det är ju så härligt.
140slag/min. Sf-måttet var 29cm och jag hade kommit lite längre ner på kurvan vilket också känns skönt på ett sätt. Jag försöker på alla sätt och vis slippa göra en sockerbelastning. Tror inte jag skulle klara det om jag ska vara ärlig.
BM tyckte jag hade jobbat bra med mina värden och om det fortsatte såhär bra skulle en sockerbalstning inte behövas. Hoppas, hoppas!
Nästa gång ska vi börja prata om förlossning och smärtstillande. Börjar vi närma oss?
Jag tror minsann det.
SKa även på BB på besök den 9nov. Mycket som händer nu. Hejja oss!

1 kommentar:

Ewa sa...

Men gud så spännande!! Och så jätte bra att bb-besöket är den 9:e, de innebär ju att du kan komma till mej den 7:e =) KRAM