lördag 9 oktober 2010

Jag har kommit på att jag srädar mycket nu för tiden.
Jag fick ett städanfall i tvättstugan. Blev fint som tusan när det var klart!
Jag fick ett anfall uppe i datarummet häromveckan. Rev upp allting och möblerade.
Bebisrummet är snart färdigställt. Alla kläder är tvättade och invikta. Nya gardiner ska snart upp och jag har numer ingen tvätthög.
Såhär på morgonen har jag hunnit med att plocka en hel massa. Städat av köksbordet efter att jag använt det som studiebord. Böcker, pärmar och grejjer överallt.
Plockat ur och i diskmaskinen. Handdiskat det som ska handdiskas, plockat av vardagsrumsbordet som aldrig verkar vara tomt, Satt in en massa papper i pärmar och ja plockat helt enkelt.
Det är kanske inget speciellt med det. Man plockar ju nästan varje dag.
Jo, det gör man, men jag har faktiskt kunna leva med lite papper på bordet och en tallrik på diskbänken. Nu blir jag svettig om jag inte kan få ta bort det snabbast möjligt.
Jaja. Kvar på listan nu har jag torka av vardagsrumsbordet och städa toaletterna.
Sedan får det vara bra.
Har lånat Buzz till PS3 så det ska jag och Jocke spela ikväll annars blir det nog en lugn dag.
Det är skönt att vara uppe tidigt på morgonen ibland. Då hinner man med allt plockande och städande innan alla andra vaknar!

Hej så länge!

2 kommentarer:

jenny sa...

hehe de är för att du är graviiiiid ;) Städade å plockade en massa jag med då :) Nu hinns de inte med lika mkt som jag önskade dock..... :S

Mary sa...

snälla kom hem till mig och städa sen hihi saknar dig Puss