lördag 30 oktober 2010

Lördag
Vad gör man idag då när det är så tråkigt väder?
Ska i alla fall tvätta en hel massa och hänga lika mycket. Vill ha så mycket som möjligt rent så jag kan välja vad jag vill ta med mig till Stockholm. Ska vara skönt klädd när man ska vandra på mässa en hel dag. Stödstrumpor är prio en sådan dag, Tror även Ugg:sen är prio på resan. Lätta att ta på och av och sköna att gå i (sedan att jag tycker de är sjukt fina är ju bara en bonus).
Vet liksom inget jag vill hitta på heller.
Jo, en sak ska jag försöka göra under dagen.
Ska skära ut mina mini pumpor så jag får några Jack o´lanterns detta år.
Det blir bara småisar. men ska hänga upp dem så de syns. Får bli värmeljus i dem istället för gravljus.
Ja, vad ska man hitta på mer idag?
Städa övervåningen kanske. Hade ju en rejäl rensning här på nedervåningen förra veckan. kanske övervåningen ska få sig en omgång idag.

En annan sak som jag sitter och funderar på är att jag är så sugen på ett riktigt party. Eller jag vet inte om det är rätta ordet heller.
Jag vill vara med mycket folk och prata med alla möjliga. Umgås och ha en massa skoj. Jag vet att snart blir det time out på sådana saker. Orken kommer inte finnas och lusten kommer säker också försvinna, men just nu sitter jag och längtar efter något sådant.
Ibland när jag varit på party nu sedan jag blev gravid så kan jag bara sitta i ett hörn och mysa av allt folk som rör sig och alla som pratar. Ingen behöver egentligen prata med mig. Jag vill bara ha allt det där omkring mig.
Är man konstig då?
Vi var ju på Freddes 30-års kalas för någon helg sedan och jag älskade att bara sitta där och vara.
Ja, vi får väl se om det blir något mer party innan bebis kommer eller om det får vänta.

Har även börjat fundera på jul och nyår.
Vad ska man göra denna jul? Vad kommer man orka med? Jag är ju inte liten och smidig direkt och bebis älskar att ligga så högt upp som möjligt och kickas. Kanske slutar med att man är hemma och myser med en pepparkaka eller två. Eller så är an superpigg och flänger i alla gårdar.
Nyår blir en stillsam historia i alla fall. Jag lämnar min dörr öppen om någon vill komma hit och fira med oss. Jag vill dock inte åka någonstans med tanke på att lilla h*n där inne gärna skall stanna kvar tills efter 12-slaget.

Ja, men ni ser- Detta blev långt och totalt obetydligt, men så går det när man har en egen blogg att skriva funderingar i.

Hej så länge!

Inga kommentarer: