måndag 4 oktober 2010

Jaha.
Om man skulle försöka sammanfatta lite om helgens resa.
Bilder får komma sedan eftersom det mesta i klädväg ligger i tvätten.
På torsdagmorgon bar det som sagt av mot Ullared. Mallibrallan plockade upp mig strax efter 8 på morgonen.
Vi körde på, men stannade för lunch och fika efter vägen. Blev något stopp för tankning också.
hade tagit med en kratbok så vi skulle hålla rätt på vägen.
GPS är överskattat. Vi körde oldschool-modellen!
Det tog låååång tid att köra dit. När vi väl kom till Varberg, där vi skulle bo under vår mini-semester, hade vi inte en aning om hur man skulle ta sig till centrum och det hotell som hade våra nycklar.
Jag ringde helt enkelt upp hotellet och fick vägbeskrivningen.
När nycklarna var upplockade kom nästa fundering. Hur hittar man till stugan då?
Vi körde omkring och hittade till slut en camping, men denna visade sig inte vara den rätta.
Ny vägbeskrivning och iväg igen.
Nu kom vi fram och klockan var närmare 22.
Trött i mössan som man var så bäddade vi bara i våra sängar och somnade.

Fredagmorgon ringde klockan tidigt. Vi gick upp och gjorde oss redo. Strax innan 8 satt vi i bilen på väg mot Ullared och strax efter 8 var vi framme!
När vi kom dit var det inte så mycket folk. Man kunde strosa lite och kundvagnen fick följa med lite överallt.
Några timmar senare var det en annan melodi. Då hade folket dykt upp. då var det fullt. Jag parkerade min kundvagn lite överallt och gick och plockade.
Blev mest en MASSA bebissaker, men lite till mig och lite till Jocke blev det också. Till och med lyckades jag köpa några julklappar. Bra jobbat mig!
Bebis tyckte också det var roligt på Ullared och bråkade inte alls med mig på hela dagen. H*n sov nog mest för det var stilla i magen 90% av tiden.
Vid 17 var vi alla nöjda, trötta och glada. Vi packade in i bilen, som blev fullare än fullast, och körde tillbaka till Varberg.

Måste bara säga att stugan vi bodde i var fantastisk.Nybyggd och alldeles vid havet.Kan verkligen tänka mig den stugan en vecka på sommaren. Ska lägga förslaget till Jocke om en semester där nästa sommar med bebis!

På kvällen var vi trötta, men åkte in till Varberg och åt middag. Åt en supergod pestopasta med kyckling.
När vi kom hem somnade vi som ljus allihopa. en dag på Ullared tar på krafterna vill jag lova.

Lördagmorgon var vi alla uppe tidigt igen. nu skulle vi hem.- Vi alla längtade hem som bara den,. Mallibrallan längtade efter man ch barn och vi andra efter våra män!
Vi körde hem och stannade bara för tankning och en lunchpaus.
Vi lämnade Varberg vid 8 och var hemma i Fränsta igen 19,00.
Det gick ju som en dans.
Vår resa var supermysig och jag hoppas vi kommer göra om den tillsammans igen.
Jag lovar komma med bilder både på stuga och inhandlade varor lite senare.

Hej så länge!

Inga kommentarer: