tisdag 28 september 2010

Imorse vaknade jag 07,15.
Klockan ringde och jag skulle upp med Fanny, men hon var minsann redan uppe hon och tittade på tv.
Jag låg i sängen och drog mig lite när jag hörde att sopbilen var på väg till oss.
Neeeejjjjjj!! Jag hade glömt att köra ut tunnan IGEN!
Snabbt som bara den var jag uppe på benen och skulle springa ner för trappan. Jag kommer dock inte längre än till att runda sänggaveln förrän jag känner att jag sparkar luft. Det smäller till och så ligger jag där på marken och sprattlar som en fisk.
Fanny ropar nerifrån vad som händer.
"Ingen fara Fanny, var bara jag som ramlade omkull, men det gick så bra så."
Jag var uppe på fötter igen oinom 10sekunder. Soptunnan skulle på alla sätt och vis bli tömd.
Jag ryckte med mig en tröja på vägen ner som hängde på badrumsdörren och lyckas även riva med mig kroken den hänger på. Den skramlar ner för trappen och är tätt förföljd av mig.

Fanny står och stirrar på hela cirkusen i tv rummet. Jag kommer som en virvelvind nedför trappan med de lugnande orden att det gick så bra så med mig och flyger till dörren. Det ska tilläggas att jag nog hade tänkt skita i att dra på mig byxor för när jag är vid dörren har jag bara fått på mig tröjan och tänker kasta mig ut.
Då ser jag att tunnan är redan borta?????
JO, men visst. Jocke hade det tystaste han kunnat dragit ut tunnan för att inte väcka oss och han lyckades ju bra för jag hade ju uppenbarligen missat det.
Det var bara att vända i dörren igen och gå in och börja känna efter vad som faktiskt hade hänt.

Fanny är en förnuftig flicka å hon talar om för mig att man ska faktiskt inte springa inne för då kan man göra illa sig och jag måste faktiskt vara försiktig och tänka på magen.
Ja, min lilla gofröken är så duktig och smart.
Jag berättade för henne varför jag skapat världens kaos hemma och då flinar hon lite åt mig.
Jag tar mig en titt på eventuella skador och inser att jag har klarat mig bra.
Armbågen och höften fick ta emot mig och Mini. Det ömmade i armen, men inget farlig.
Jag hade sparkat in fötterna i vår klädbyrå så en tå är stukad och en nagel gick söner, men inte heller det nån större fara.

Jag blev lite lätt illamående så jag frågade Fanny om jag fick ligga en stund till. Det fick jag. Hon kollade ju på SvampBob! Efter en snabb microvila på 10 minuter var jag uppe igen och lagade gröt till oss båda.

Under dagen har bebis varit extra vaken och livlig så det killade kanske i magen på henne i mitt fall. Som ett sådant kill det kan bli i ett gupp på vägen. Det har stuckit ut kroppsdelar lite överallt på min mage idag och jag har upptäckt att Mini trycker ut foten i min navel när jag hostar så den blir som en strut. Detta tyckte jag var oerhört roande och ägnade mig åt detta fenomen i minst 10minuter. Filmade det också så jag kan visa Jocke när han kommer hem.

Ja det var min dag såhär långt! Mycket kan hända på kort tid!
Visst är det roligt att finnas till ibland??

2 kommentarer:

A sa...

Henne ;-) Så det är en liiiten tjej :-)

Jennie sa...

Det vet jag inte. Kallar Mini för henne. Tycker det är opersonligt att säga den =)