måndag 11 januari 2010

Min helg har varit helt full med roliga saker:

Lördag
Jag och Jocke sov alldeles för länge som vanligt. Vaknade strax efter 10. Satte igång och plockade bort julen. Alla julsaker hamnade i kartonger igen som ska bäras upp på vinden.
sedan gjorde vi oss klara för dagen och åkte till S.vall.
Vi åkte till Linda med familj. de åt pizza och jag matade lilla Milian med välling.
Sedan fikade vi krämbulle och saft. mummit värre.
Jag och Jocke åkte sedan vidare till hans syster Jennie. Jocke, Jennie, Jessica och Elin (syskonskaran på faderssidan) med respektive skulle inta Stekhuset.
Vi fick en massa god mat och dricka (jag fick vatten för jag hade chaffishatten på).
När alla var mätta och runda om magen funderade vi på vad vi skulle göra nu.
Vi gick till föredetta Olearys, numer Allstars.
Vi hade verkligen hur trevligt som helst. Jag mådde så gott mest hela tiden.
Tack alla som var där för en sååååå trevlig, mysig kväll. det får vi göra om snart på ett eller annat sätt.

Söndag
sov till 11. Vaknade och var så onormalt hungrig.
Åkte på Ica och handlae frukostmat, som var helt slut i kylen.
Klocka 13 skulle vi vara hos Johnas och hjälpa honom att överleva ett tjejkalas.
Jag hjälpte tjejerna med skattjakten som var utomhus. Det var kallt så jag höll på att smälla av. Lånade en av Johnas jackor som var så varm och skön. stor om bara den, men varm.
Jag hade förberett några lekar och en avslutande skattjakt.
Ungara lekte och var så glada. Tiden bara rusade iväg, men vi hann allt vi hade tänkt oss.
Klockan 16 gick fem nöjda tjejer hem och vi satte och och andades ut i köket en stund innan det var dags för middagsfix.
Jag stekte köttfärs, Jocke skar grönsaker och Johnas hackade lök. Grynet spelade Nintendo Ds och Nellie bar och bäddade sin docksäng på alla möjliga platser. Plötslig blev det sådär fundersamt tyst från den minsta.
Jocke gick för att titta till henne. han fann en lycklig fröken i storasysters rum i full färd med att inviga de nya tuschpennorna på sin tumme. Ooo så vacker hon blev. Turligt nog var det vattenlöslig färg så det gick att tvätta bort.
Middagen blev god och jag blev proppmätt.
När vi skulle åka hem pratade vi om att Johnas skulle beställa en ny jacka på nätet.
-Då kan ju jag få ta din röda när du får en ny då, sa jag.
Gissa vad!
Jag fick den direkt. Han hade en till så jag kunde få ta den nu.
Jag blev så glad och tackade snällt!
Nu har jag en varm, skön, röd jacka som räcker nedanför rumpan.
Tack snälla!!!!

Ja ni. Det var min helg det.

Hej så länge!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själva för en mycket trevlig kväll!!! Kram Jennie

Anny sa...

haha dom där små trollfasonerna känner jag allt igen :) Och jackan... jag kan bara säga AVIS, den måste vara den varmaste som gjorts? Enjoy :) Kram på er