söndag 17 januari 2010

Middagen igår blev mycket lyckad.
Kaj hade fått en tre-rätters middag i fördelsedags present.
Jag spenderade hela dagen i köket och tillagade rätter jag aldrig tidigare gjort.
Maten gick i det norrländska tecknet.
Menyn såg ut såhär:
Förrätt:
Västerbottenpaj med sallad
Varmrätt:
Älgstek med sherrysås och friterad pommes
Efterrätt:
Varm hjortronsylt med vaniljglass.

Jag hade även gjort små menyer som jag knytit fast på glasen. Var roligt att fixa och grejja.
Tyvätt är jag fortfarande en aningens för osäker för att be om hjälp vilket resulterade i värkande fötter och till slut en grinskvätt.
Jocke bråkade på mig för att jag inte bett honom hjälpa till mer, men jag ville inte störa honom med en massa saker hela tiden. Dumma, knäppa Jennie.
När jag torkat tårarna och suttit en stund så kändes allt lite bättre.
Gästerna anlände 17,00 och vi började äta.
Jag måste erkänna att jag hade lyckats riktigt bra. Pajen var grymt god.
Ja, allt var gott, men jag var nog lite extra nöjd över pajen måste jag säga.
Klockan 20.00 var vi mätta, glada och hade vilat en stund på soffan. Gästerna åkte hem och jag och Jocke satte oss och tittade på tv.

Idag har jag städat toaletterna och målat om mina naglar.
Nu ska jag sitta här en stund innan jag och Jocke ska gå ut på prommenad.
I veckan ska jag läsa den sista boken inför första träffen i Uppsala.
Det kommer nog att gå riktigt bra.

Hej så länge!

Inga kommentarer: