lördag 9 juli 2011

Vaniljmuffins med chokladbitar och Jordgubbsfrosting

Idag har jag gjort ett litet experiment.
Jag hade lite rårörda jordgubbar som måste användas. Jag tänkte jag skulle baka vaniljcupcakes och använda jordgubbarna till frosting.
Hittade ett recept som jag prövade som innehöll jordgubbar och vit choklad, men frostingen blev alldeles för lös. Jag rörde helt enkelt ner florsocker tills den fick en bra koncistens.
Cupcakesen var också ett experiment. Jag använde ett recept på vaniljcupcakes, men tillsatte äkta vaniljpulver istället för vanillinsocker.
När smeten var klar blandade jag i chokladtoppar. Ni vet sådana små chokladbitar som ser ut som hundgodis.
Smeten i sig var inte så god så jag undrade lite vad det skulle bli av detta.
Jag fyllde formarna och gräddade.
När de kallnat bredde jag på frostingen med en lilleman och inte sprits.
Sist använde jag busigt glitter i olika färger.
Nu har jag och Jocke precis smakat och de blev riktigt goda.
Frostingen smakade jordgubbar och cupcaken fick en god smak av vaniljglass och mörk choklad


Frosting in the making!




Färdiga cupcakes med ljus- och mörkrosa glitter





Med grönt och lila glitter

Inga kommentarer: