söndag 29 augusti 2010

Vi är i Umeå!
Kom upp i fredags vid 19,30.
Jimmy mötte upp oss på Max för att kunna guida oss till hans nya hem.
Det var ganska enkelt att hitta. Han bor verkligen superfint. Nästan som ett eget litet hus.
Fredag blev det inte mycket gjort. Grabbarna korkade ölen och jag drack ett glas vatten innan kroppen sa att det var dags att gå i säng.
Pojkarna fick ha killkväll och det var helt rätt enligt mig. Det behöver min Jocke som alltid hänger med mig.
På lördag var jag och Jocke ute på stan för att kika lite. Jag tycker det är så mysigt att vara ute och titta i affärerna på nya ställen. Blev inte så mycket inhandlat.
jag köpte en huvtröja och en vanlig långärmad tröja på HM (mama-style så klart).
Sedan hittade vi en gullig dreggellapp till bebis. Den var vit med en dödskalle på och så stod det rocka fett på den. Stod att den skulle kosta 98:-, men när vi kom till kassan fick vi betala 49:- Trevligt!!
Jag och Jocke gick även på Waynes och fikade. Första gången vi går på café och fikar tillsammans. Det var jättemysigt. Åt en toast som var det största jag någonsin sett. Är lite småknöligt ibland att beställa när man måste fråga om deras inköpta ostar är pastöriserade, men det får de ta om de ska ha speciella ostar på brödet!
Hemma igen passade jag på att ta mig en liten lur. Blev så trött av att promenera inne på stan i flera timmar.
Vid 19-tiden var det dags för middag. Vi hade bestämt att vi skulle gå ut och äta, men var?
Vi diskuterade fram och tillbaka, men till slut enades vi om Allstar! Där hade i alla fall aldrig jag ätit.
Vi köpte in en nachotallrik och vitlöksbröd till förrätt. Sedan blev varmrätterna lite olika. Jag valde en sweetchili pasta med kyckling.Den var supergod! Tror faktiskt att jag skulle klara av att göra den hemma med. Ska kanske ta och bjuda hem någon på den. Kanske ha en stor kompismiddag? Vad säger ni om det mina tjejer med respektive? kommer ni på stor par/kompis middag och provar min pastarätt?
När vi ändå var ute och hade det så bra så beställde jag in efterrätt. Chokladglass med vit chokladsås, grädde, blåbär och jordgubbar! Vilken äkta mun.....(ja ni vet).
all mat var fantastisk och det var bäst det med tanke på vad kalaset slutade på när notan kom in, men som sagt, Det var värt var enda krona!
Hemma igen blev det en tidig kväll för oss alla tror jag. Jocke var den fösta att somna till i soffan. När han vaknade somnade Jimmy och när han vaknade gick jag till sängen. Ville inte somna i soffan för att sedan förflytta mig till sängen för då är det kört och jag får ligga vaken.

Idag är det söndag och vi ska åka hem. Har varit en toppenhelg verkligen!
Ska dock hinna med att äta lite idag med innan det är dags för hemfärd.

Tack för denna helg! Jag hoppas på flera sådana snart igen!

1 kommentar:

Malin sa...

Ja tack!