söndag 22 augusti 2010

Igår hade jag jättemysigt besök.
Först kom Malin och Jenny med barn och hälsade på mig. Vi fikade tryffelkaka och pratade en massa. Det är alltid så skoj med lite tjejträffar.
Lite senare på kvällen kom Jimmy och Emelie på besök. De hade köpt en massa söta barnkläder i present till oss. Allt var såååå fint. Fick även en liten nalle som mamman ville behålla, men den var till bebis så jag lovar den ska komma till h*n när h*n behagar komma ut.
Vid 20,00åkte jag ut och hälsade på bror och ett helt gäng som fiskade kräftor.
Jocke var trött efter dagens jobb så han stannade hemma. Jag blev inte heller borta så länge, men det var roligt att komma ut en stund.

Pussel har bott hos oss i helgen. Jag måste erkänna att det är ganska mysigt att ha lilla "Puffe" hemma. Han sover i garderoben (han har bäddat på en av mina huvtröjor och vägrar komma ut när jag vill locka honom till klapp och kel i sängen istället) och kommer ner ibland för att sätta sig i ett fönster och titta ut. Han vägrar gå ut för han är livrädd för andra katter. I vår sommarstuga trivs han dock utomhus. Där är han ensam herre på tomten.

Idag är det söndag och jag ska nog inte göra så mycket. Debora ska komma och fika med mig en stund och det tycker vi om. Jag hjärta sällskap.
Ikväll blir det Eclipse och lite tryffelkaka i min ensamhet. Vad skönt det ska bli!

Hej så länge!

1 kommentar:

svårmor sa...

Vid köp av overall utan ben måste hål finnas för bilbältet.