torsdag 14 maj 2009

Igår var dagen mest lite upp och ner.
Var lite småirriterad hela dagen. Inte arg och hade mitt happyface på, men en viss irritaton gnagde i mig.
Hade bestämt mig för att ta ut ledigt från 14 och det gjorde jag. Då åkte jag hem och hämtade upp Mary.
Vi åkte till djuraffären och inhandlade lite leksaker och tuggben till lilla lejonet.
Sedan åkte vi hem, parkerade bilen och gick på prommenad. Gick ner till kyrkan och släppte lejonet på ängen.
Det är så oerhört skönt att ha dem här. Vi går ut på prommenader, skrattar, datar, pratar och bara är. I love it! Vill ha min Mary här jämt.
Hemma igen åt jag middag(Mary hade ätit sin innan prommisen) och vilade en snabbis på soffan.
17.30 åkte vi upp till Ångest för träning. Jag körde ett Pump-pass och Mary sprang 5km på löpbandet.

på vägen hem tog vi av på en skogsväg och Mary fick övningsköra lite. Hon var så duktig så. Kommer gå fin fint att få körkortet tror jag.
Vi kom hem strax innan 21 och DÅ ställde jag mig och lagade middag.
Det blev en baconröra med pasta. Blev verkligen supergott. Citronpeppar är min nya favoritkrydda på allt.
Vid 22.15 åkte jag ner till Linus igen och hälsade på. Det värkte i hjärtat.
Jag la min hand på hans gravsten och skulle försöka förklara hur mycket jag saknade honom. Det blev ett enda hickande av gråt och jag nöjde mig med orden. Jag önskar du var här!
På väg hem från graven plockade jag upp J och vi åkte hem och tittade på Rallybrudar.
Den var riktigt rolig. Vi skrattade en hel del.
Kom i säng sent, men det gjorde inget för jag skulle ju vara ledig.

Idag är jag som sagt ledig. Mary är på körskolan så jag är nanny till lejonet. Hon är så snäll och söt så det är inte klokt.
Just nu ligger hon och toksover på golvet nedanför mig. Vi har varit ute på en kort prommis, men jag och J ska ut å rasta henne en långprommis efter 13. 13.50 ska vi plocka upp ungar vid skolan.
Så vid 15 drarjag, Mary, J och lejonet till S.vall.
Vi ska köpa lådor som jobbet ska ha. Mary ska köpa lite hundsaker.
Jag tror det kan bli en bra dag idag. Jag hoppas på det!

Hej så länge!

1 kommentar:

Maria sa...

tack så jätte mycket för att vi får bo hos dig.. och att du står ut med oss .. tack stor kram och massa pussar från Callisto