söndag 27 mars 2011

Jag måste bara få säga att jag älskar min mamma och pappa!
Utan dem vore liver mycket jobbigare än vad det är idag.

Min mamma ställer upp i vått och torrt för mig.
Nu när Viggo kommit till världen har hon varit en sån oerhörd hjälp.
När han hade kolik var hos med och bar så jag skulle kunna få i mig lite mat någon gång under kvällen. Hon kom och avlastade eller fixade mat till mig. Hon plockade ur diskmaskinen eller bara hjälpte till att plocka av bordet när hon såg att jag inte hann.

Hon tar hand om Viggo varje vecka när jag är på träning och Jocke jobbar.
Hon tar ledigt från jobbet för att följa med mig och Viggo till Uppsala när jag ska vara på föreläsningar. Hon tar då hand om lilleman medan jag är inne på föreläsning och säger till när han blir hungrig.

Vad skulle jag göra utan min mamma och all hennes hjälp?
Viggo älskar också sin mormor. Han flinar och pratar när han ser henne. Han känner igen hennes röst.

Min pappa är också världens bästa. Han hjälper till på alla vis han kan. Han hjälper oss i huset och fixar och donar. Nu har han precis byggt en "hylla" till köket som jag kan ställa mina kokböcker och så i. Sedan ska han montera upp spottar i den och fixa eluttag så an kan ställa kaffebryggare på den. Ska ta kort på den sedan så får ni se. Han var även så smart att han tog mått så Viggos matstol går att ställa under och man sparar lite plats i köket.

Tack snälla mamma och pappa för att ni finns! Jag älskar er!

Inga kommentarer: