måndag 28 mars 2011

Dag 29 – Mina ambitioner

Tänkte jag måste ju göra klart denna lista.
Mina ambitioner just nu är väl att bli en bra mamma. Att ta mig tid och hitta på så mycket som möjligt tillsammans med dem. Vara en delaktig mamma.
Att alltid finnas där.
Som jag skrev igår om min mamma. Hon är min förebild för hur en bra mamma är.
Hon är inte en hönsmamma utan låter mig göra mina misstag, men finns alltid där och stöttar och hjälper när det är tungt och svårt.
Hon ställer alltid upp och finns där för mig, Viggo och alla andra i vår närhet.
En sådan person vill jag också vara.

En annan ambition jag har är att få jobba med det jag faktiskt utbildar mig till nu. Jag har fått så mycket ideér som jag vill använda i praktiken. jag tor faktiskt jag kan lyckas riktigt bra om jag kan få jobba med detta.

En sista ambition är att gå ner några kilo i vikt innan sommaren så jag kan ha somriga kläder utan att känna att jag måste skämmas över mig själv och att Jocke ska skämmas över att gå bredvid mig (trots att han inte gör det enligt honom själv).
Jag har blivit ganska duktig på att träna faktiskt och det gör att jag blir stolt över mig själv och det sporrar mig att fortsätta.
Jag började träna när Viggo var sju veckor har fortsatt sedan dess. Även det gör mig stolt. Många hittar ursäkter för att slippa träna: Ingen barnvakt, mitt i amningen eller läggningen, hinner inte och så vidare.
Jag bestämde mig tidigt att det finns inga ursäkter. Även om jag inte får någon barnvakt så jag kan ta mig till gymet så kan jag promenera en timme med honom istället då.
Jag är stolt över mig själv för det!
Hejja mig!

1 kommentar:

Jenny sa...

Ja du är riktigt duktig som tränar på så flitigt OCH regelbundet!! :)
Önskar jag gjorde samma, iofs tränar ju ´jag med, fast med hästen :) Det får mig att må riktigt bra det.. :)

Kram på dig min vän!