tisdag 8 mars 2011

Dag 23 – Det här får mig att må bättre

När jag känner mig nere och ledsen finns det ingen som kan få mig att må bra igen som Jocke kan.
Han tar tag i mig och håller om mig hårt och länge. Sedan får jag gråta om jag vill och han torkar och pussar bort alla tårar. Han kan tala om för mig att jag har fel när jag tänker dåliga saker om mig själv. Det är precis vad jag behöver när jag är ledsen.

Viggo får mig att må bra när jag har en dålig dag. Ett flin från honom så är man såld och måste skratta igen. Vilken förmåga barn har egentligen.

En annan sak som jag mår bra av är faktiskt att baka och laga mat. Jag tycker det är fruktansvärt roligt. Jag bakar alldeles för sällan. Nu har jag bakat i några dagar inför dopet och det går egentligen riktigt fort och är oerhört roligt. Jag är själv halvdålig på att äta upp kakorna, men jag gör dem gärna. Ska nog ta för vana att handla hem bakgrejjor när vi månadshandlar.
Laga mat lika så. Jag älskar att laga mat. Tyvärr fastnar man ibland och lagar samma och samma mat om och om igen, men så plötsligt kommer man på något nytt och så gör man det.
Nu ska jag försöka bli bättre på att laga varierad mat.
Som sagt. Att baka och laga mat får mig att må bra. Jag blir glad av det.

Inga kommentarer: