torsdag 10 mars 2011

Dag 24 – Det här får mig att gråta

När jag och Jocke varit tillsammans ett tag började jag drömma mardrömmar om att han inte var snäll med mig. Jag kunde drömma att han hade andra bakom min rygg eller till och med framför mig eller att han försvann ifrån mig.
Jag kunde vakna av att tårarna sprutade och jag grät hejdlöst.
Ibland kunde Jocke vakna av att jag grät i sömnen.
Han tyckte det var jobbigt att jag drömde sådana hemska saker om honom, men det är ju inte hans fel att det är på det viset. Det sitter i sedan mitt förra förhållande.

En tv-serie jag ofta gråter till är Greys. I love kyssarna i den serien. Vet inte varför, men så är det. Då gråter jag ofta. När det är sorgligt i serien gråter jag, när det är roligt, vackert och ja allt det där.

Jag gråter till musik. När jag var med barn började jag alltid gråta när de spelade Train. Hey Soulsister eller Shakira- Waka waka. Tårarna bara rann. Varför vet jag inte, men vem kan förklara alla konstiga saker man har för sig när man är gravid.

Jag är som sagt en grinolle så jag gråter till det mesta. Vare sig det är roligt, tråkigt, sorgligt eller vackert wså kan jag fälla en tår.
Fråga min sambo. Ha undrar nog om det är något fel på mina tårkanaler ibland..

Inga kommentarer: