fredag 19 november 2010

Jag är en av de människor som älskar julen och allt som har med den att göra.
Just nu längtar jag till första advent så jag håller på att smälla av.
Jocke blir nästan besviken på att jag inte nämner min födelsedag som faktiskt kommer före, men det är som sagt bara första advent som hägrar för tillfället.
Tänk allt man får göra på just denna söndag.
Man får:
* Tända adventsstaken
* Tända första ljuset av fyra
* Dricka glögg
* Äta en liten lussebulle och någon pepparkaka
* Gå på julskyltning
* Ta fram alla tomtar och julpynt
mm, mm...

Jag satsar allt på samma dag. Det blir en hektiskt dag, men darling har lovat hjälpa till.
Okej. Jag kanske pyntar på lite dagen före så ljusstaken står där och är redo att tändas på söndagmorgon när vi ska mysfika.

Hejja hejja vad jag längtar!

Inga kommentarer: