onsdag 10 november 2010

Igår var jag och Jocke till S.vall.
Vi skulle till sjukhuset för att lyssna på barnmorskor om förlossning och grejjer som komma skall.
Vi åkte dock tidigare för att kunna äta innan. Det blev Ikea middag: Köttbullar med potatismos, lingonsylt och sås. Äkta mummit!
Vi tog en kort sväng inne på Ikea och lyckades komma ut med en påse. Den innehöll jultvål, ett par rosa tofflor till mig, julbelysning och årets variant av glitter. I år ska jag nog gå ifrån de svarta och vita kulorna. Insåg att kanske rött och blått blir bra denna jul. Vi får se vad glitterdekorationen passar bäst till.
Vi hann in på Bista City en sväng med och där var det minsann hemmakväll (eller vad det hette). En tjej satt och sjöng sånger och alla butiker hade någon form av rabatterbjudande. Jag trillade in på Make Up Store och där hade de ju erbjudande på doftljusen. Jag köpte ett som luktade frukt. Det ska eldas ikväll. Fick 20%rabatt på det. Hejja hejja!
Jocke köpte sig ett nytt armband på Guldfynd. Det var han värd och det var supersnyggt.
Sedan visade klockan att det var dags att åka på sjukhuset. Var orolig över hur vi skulle hitta till rätt plats, men det gick fint.
Vi tog rygg på några andra magar med respektive så kom vi rätt direkt.
Besöket var sådär. Vi fick sitta i en aula och lyssna när barnmorskorna berättade. Det var inget nytt under min sol, men samtidigt intressant att höra och se några bilder.
Vi avslutade kvällen med en liten hamburgare på MAX och så delade vi på en lyxshake.
Imorgon ska vi till BM igen och det längtar jag till. Jag älskar att gå till BM. Det är mysigt och harmoniskt att vara där. Man får väga, ta prover, mäta magen och lyssna på lillfisens hjärta.
Jag är mest orolig över hur mitt socker ligger. Jag försöker hålla ner allt intag, men samtidigt måste jag ju kunna leva och få inta lite socker då och då.
Tycker ändå jag varit duktig och hållit nere så gott det går.

Ja, en liten uppdatering har det blivit i alla fall.

Hej så länge!

Inga kommentarer: