tisdag 23 november 2010

Denna vecka är fullproppad med saker att göra och mycket lite tid att få det gjort på.
Fast i slutändan brukar det ändå hinnas med. Jag är effektiv under tidspress.
Igår var det måndag och då jobbade jag hela dagen. Var hemma en timme sedan åkte ag och hämtade Jocke. Vi åkte hem, åt middag och myste vid tv:n sedan var den dagen slut.

Idag, tisdag ska jag till arbetsterapeuten klockan 11. Efter det blir det ett besök på ica och inhandla lite ägg så jag kan baka mig en sockerkaka. Samtidigt tänkte jag nog dammtorka HELA huset inför advent. Om tid och ork finnes ska jag även byta gardiner.

Onsdag är det min födelsedag! YAY! Jag är som barnen och älskar att fylla år. Öppna paket och fika tårta är det bästa som finns.
Jag har varit lite lat detta år med att baka, men det skyller jag på värkande, trött och gravid kropp. Orken är inte vad den brukar.
Ska även jobba på onsdag. Jobbar till 14 först och sedan ska jag fort hem och fixa tårtan och slänga i mig lite mat. Vill gärna ha hunnit med middag innan det ska fikas.

Torsdag är jag ledig från jobbet och då måste jag börja skriva på mitt arbete som skall lämnas in den 12dec. Det är ingen jätteuppgift så om jag bara parkerar rumpan på en stol i köket några timmar så blir det ju gjort, men som sagt, Jag jobbar bäst under press så det blir nog inte färdigskrivet då, men att börja är alltid ett plus.
På eftermiddagen är det dags för besök hos barnmorskan igen. Vi ska se om lilla bebis vuxit och om h*n är sugen på att vända sig rätt snart. Jag hoppas det.


Fredag är jag ledig på förmiddagen. Då blir det väl till att börja leta sig upp på vinden och se om man kan hitta allt adventspyssel och alla stakar som ska fram. Måste även passa in en dammsugning och lite golvtork.
Eftermiddag blir det jobbning.

Lördag ska det lagas mat för hela slanten. Detta ser jag också fram emot väldigt mycket. Då ska jag ha lite kalasmiddag för vännerna. Det bjuds på tre-rätters middag.
Menyn är ännu hemlig så den skriver jag inte ut, men har en vuxen meny och en meny för barnen. Som sagt. Denna dag kommer jag ägna helt till att laga mat och förbereda. Kvällen kommer bli mysig tror jag.

Söndag är det första advent. Som jag längtat. Då ska stakarna tändas och allt pyssel ska finnas på plats.
Då får jag dricka glögg och äta mig en pepparkaka utan att känna att jag tjuvstartat (fast det blir kanske lite tjuvstart på lördag ändå). Julskyltningen är så klart obligatorisk. Jag ska ta min älskling hårt i handen och promenera runt alltihop. Trasiga höfter eller ej!
Efteråt brukar det alltid serveras en årlig julgröt hos moster. Vi får väl se om detta infaller även detta år.

Ja, det är min vecka det. Även om det är mycket att göra så ser jag fram emot mycket av det också. Jag vet att jag sällan kommer vara göralös på dagarna. Det är då ett som är säkert!

Hej så länge!

1 kommentar:

Linda sa...

Ta det lugnt bara lilla du. Stress och graviditet är ingen bra kombo.
Å snälla överlåt det där med vinden till J, blev lite orolig där att du ska ställa till nåt ;)
För övrigt längtar jag till helgen då vi får komma å mysa med er, va ju så längesen nu. *KRAMAR*