tisdag 24 november 2009

Vad är det för en dag?
Är det en vanlig dag?
Nej det är ingen vanlig dag för det är Jennies födelsedag. Hurra, hurra hurra!

Japp. Idag är man ett år äldre än sist man fyllde år.
Det är nu exakt 28år sedan jag för första gången såg ljuset på utsidan.
Jag föddes ju som sagt i en bil i full snöstorm.
Föddes med snö på rumpan och taxichaffören som barnmorska, men det gick ju bra det med.

Imorse låg jag och J i sängen och hade morgonmys. Låg och pratade i sängen och plötsligt ringer det på dörren.
Vem kommer till oss halv 9 på morgonen?
Jag fick rycka på mig en tröja och springa ner.
Utanför dörren står en söt, underbar liten unge och trallar på en grattis-melodi.
Älskade Fanny och bästaste svärmor står där med paket och muffins med lila glasyr och roas dekoration. Precis som jag önskade mig dem.
Var nära jag skulle grina en mindre syndaflod för jag blev så glad, men jag höll mig. Tackade snällt och sedan måste Fanny åka till skolan.
När jag stängt dörren fick jag ett paket av J.
Det var rosa med svarta snören(du hade blivit sååå avis på mitt paket och mina muffins Linda, I know it!!).
I paketet fanns en liten lapp som berättade att jag skulle få en make up-kurs på make up store och sedan plocka varor för 500kronor. Jippie! Det hade jag verkligen önskat mig.
Av svärmor och Fanny fick jag diskhanddukar som jag också önskat mig.
De var blå, naturfärgade och röd.
Den röd ska jag sätta upp nu när det är dags för julpynt. Sååå bra!
Tack tack!
Mina underbara kompisar har skickat sms här på morgonen.
Elin var först ut 00,06.
Jag hjärta er alla!






3 kommentarer:

T e s s i. sa...

Grattis grattis bästa Jennie !!!!!

/ Vi i fjollträsk ;-)


Ps. We love you!

Jenny sa...

HEjhej! Ha ett litet paket här till dig, tänkte kika förbi med det nåt här i dagarna.. :)
På söndag kan jag inte tror jag, vi ska baka jag, mamma å syster mer eller mindre hela dagen och julskyltningen skippar jag eftersom jag pallar nog inte att gå så mkt samt vill hålla mig från folk å all dessa förkylningar som går nu..

Är du aldrig på msn?
Kramar

Elin sa...

Tjena tjejen! Ja det gick över förväntan med tanke på att jag inte ens hade ett mönster utan höftade till allt vad som gick! =)
Näe du, på lördags syns vi inte alls. Jag jobbar för fulla muggar så jag måste tyvärr (haha) slippa kyrkan. =P Hur gör ni på juldagen, vet ni något om det ännu, tänkte om Jocke ska dra med dig till tirsta??