måndag 17 oktober 2011

Idag skulle jag plocka i diskmaskinen och har ju numer en son som mer än gärna vill hjälpa till.
Han plockar dock hellre ur den så vi har lite diskussioner kring detta.
Idag kröp han runbt på golvet och ville hjälpa till. Jag försökte plocka så snabbt som möjligt.
Eftersom grillbesticken skulle diskas så hade jag bestickskorgen på diskbänken medan jag plockade. Plötsligt har lilleman krypit upp i diskmaskinen och låg på locket. Inte bra!
Öppnade lådan med alla plastburkar och hoppades den skulle uppehålla honom en stund. Jag skyndade mig att plocka i alla tallrikar och ställde dit bestickskorgen. Så var det dags för övre delen. In med glas och småbunkar.
Då kommer klätterapan fram och vill hjälpa till igen. han når inte så bra så jag tänkte han fick stå där och titta på.
Helt plötsligt tycker jag att han når lite för bra och tittar ner. Då har han minsann klättrat upp och står I diskmaskinen.
Första gången han lyckats med det, men nu är det väl så att det kommer bli ett stående inslag.
Som den hemska, oansvariga mamman jag kanske kommer framstå som så skyndade jag mig att ta ett kort med min son ståendes i diskmaskinen.
Han trillade inte och när fotot var taget fick han komma ner och det slutade med att han fick sitta i sin stol och titta på när jag plockade klart.
Han var dock lika nöjd med det!


1 kommentar:

Anonym sa...

lilla lilla bobbi!!!!!:-)snygg tröja