lördag 22 maj 2010

I morse vaknade jag av att solen yste upp hela rummet.
Det var riktigt trevligt.
Sedan att lägga sig på sida och se att mina drömmars pojkvän ligger bredvid mig gjorde att det svämmade över lite i lillhjärtat. Jag låg och var struntlycklig ett tag och när jag pussat på honom en stund så han vaknade så flinade jag och gick upp.
Han mumlade ett puss och somnade om innan jag fått båda fötterna över sängkanten.
NU sitter jag här vid datan och har klämt i mig ett äpple, men inser att jag är riktigt hungrig. Måste äta mer.
Dagen frukost kommer bestå av digestive-kex med ost på samt Björnbärskräm och ett glas mjölk på sidan av tallriken (viktigt att mjölken ej blandas med krämen).

Har lovat hjälpa mamma sätta upp nya gardiner idag. Hon är ju fortfarande fast i ena kryckan och kan ej klättra på stolar så jag skall svinga mig i stången och få upp gardinerna åt henne.
Önskar av hela mitt hjärta att jag hade orken att ta tag i min egen fönsterputsning också, men det är bara för tråkigt. Nu måste det ändå bli gjort för jag vill byta gardiner och har talat om för mig själv att det blir inget av med detta förrän fönstren är rena.
Vi ska i alla fall ge oss på en riktigt storstädning idag så kanske något fönster kommer i vägen för en trasa och skrapa.

Nu ska jag inleda med frukost så får vi se vad som händer sedan.

Hej så länge!

Inga kommentarer: