torsdag 6 maj 2010

Eftersom jag och min kropp inte vet hur man gör när man sover ordentligt så var vi uppe före 6 idag.
Jag låg och funderade i sängen i nästan en timme.

NU har jag nog funderat klart och ska ringa till Mittuniversitetet så fort de har telefontid.
Var på lönesamtal igår och blev båda arg, glad, ledsen och lite förbannad.
Jag blev glad över att min chef verkar tycka jag gör ett bra jobb och är värd ett lönepåslag.
Men sedan kom en magspark rätt i solar plexus.
Nej, men nu har man fått för sig att det som står i mitt examensbevis inte gäller fullt ut.
Jo, visst står det att jag är behörig fritidspedagog och förskollärare samt lärare för de yngre åldrarna, men om man tittar på vilka kurser jag läste under min tid som student så är det rena lärarkurser. Så enligt min chef nu så är jag behörig lärare och inte fritidspedagog.
Ett år till får jag sitta kvar på min tjänst och sedan vet de inget mer.
Då gick fröken Jennie i taket fast på ett mycket sansat sätt.
Visst är jag ärg och besviken på detta, men man får göra nåt åt det då.
NU har jag kollat upp vilka kurser som går och vad jag kan behöva för att även bli utbildad för fritids.
Om jag läst det hela rätt nu ska det till 60hp och det fixar jag lätt.
Jag har läshuvud och inga problem med att plugga.
Så lätt ska de inte bli av med mig.

Hejja hejja!

3 kommentarer:

Malin sa...

Men what the fuck???? Vad är det frågan om...kan man göra så?????

Ginis=D sa...

Gillar inställningen=D kör på bara hejja hejja!=D

Mary sa...

fy fan... vilken chef??
Hoppas verkligen att de ordnar sig..
5-6 veckor kvar sen blir du inte av med oss..
Kramar Du kan allt =0)