måndag 5 september 2011

Jag vet att det länge sedan jag skrev.
Hade kommit av mig lite.
Bakat har jag dock gjort en hel del.
Först vakade jag en Alliance tårta till vår Guildträff som detta år hölls i skärgården utanför Nyköping. Det var fantastiskt roligt.
Nästa banverket blev stora bananmuffins med chokladfrosting som Mallibrallan fick när hon bjöd oss på god middag. Vi hade supermysigt hela kvällen.
Mitt kusinbarn Leo fyllde år och jag fick äran att göra en tårta. Det blek en vit tårta med en stor rosett på. Han blev nöjd och tyckte den var god.
Senaste bakverken blev två tårtor till min chef.
Jag tänkte jag skulle försöka lära mig något nytt så jag tränade på att göra egna rosor. De blev faktiskt ganska fina.
Man lär sig mycket bara man tränar.
Mitt kommande projekt är en födelsedagstårta till svärmor som fyller år imorgon.
Lägger ut bilder på mina banverket, men som sagt. De kan komma i lite oordning.






Inga kommentarer: